fredag 10 april 2009

retro byxor i strl 104

Jag insåg häromdagen att jag inte har något byxmönster i annan strl än 62-68-80-86 så då tog jag och förstorade det jag har till strl 92-98-104. Hade ju ingen aning om hur det blev, var det ungefär rätt storlekar jag gjorde? så därför provsydde jag i strl 104.

Mönster: Som jag skrev ovan, mitt egna förstorade.
Tyg: Retro tyg köpt på tradera, var två stooora gardinlängder och kvaliteten är tjock och bra! Beige mudd från stoff och stil.
Plus: Byxorna provades av min brorsdotter Ella och de satt som ett smäck =) har alltså lyckats bra med mönstret! dock gjorde jag dessa liite vidare upptill eftersom det inte är stretch i tyget. Jag tycker att byxorna blev jättefina, älskar tyget!
Minus: Det blev lite ojämn söm när namnlappen syddes på, inget som stör egentligen så jag gjorde inte om det.... appropå namnband så måste jag beställa nya, dessa jag har är ganska smala och passar perfekt till mössor eller andra ting där man kan sy fast dem vikta i en söm men de är inte lika bra och fina att sätta på ex byxor.




10 kommentarer:

Madelene sa...

Jätte fint tyg! ännu finare byxor! :0)

Älskade Hjärtegryn ® sa...

finfina :)

Cecilia & Busiga ungar sa...

Hej...helt ok att du länkar, jag gör samma. Ha det bra. Jättefina kläder du gör!! Ha en skön påsk. Mvh Cecilia

linnzan sa...

Vilket underbart tyg! Vad kul att du hittade till min blogg. Jag har inte kikat på din blogg innan, men det var tur att jag gjorde det nu. För du syr så massa fina saker.

linnzan sa...

Vilket underbart tyg! Vad kul att du hittade till min blogg. Och tur var väl det, så att jag hittade till din. För du syr ju massa fina saker.

Naíma´s sa...

Jätteroligt att du ville länka till mig :) Såg att du redan fanns med på mina.
Fin fina byxor, gillar tyget väldigt mycket.
God fortsättning på Påsken/ Jennifer

Anonym sa...

roligt att du hittade till mej med =) jag länkar tillbaka =) superfina byxor!!!

Doris_Assar sa...

Snygga!!! E-slöjdsbrallorna nedan ser också väldigt sköna ut!! :-)

Helena sa...

Jättefina!

Har länkat till dig från min blogg nu.

U.K.M sa...

Jag tror att jag trillar av stolen.... Har precis tvättat ett precis likadant tyg som jag hittat i en säck med gammalt tyg som skulle kastas på mitt jobb.... Dock är mitt tyg i en rödaktig färgställning.