söndag 5 april 2009

det ska börjas i tid =)

Axel vill mer än gärna vara med mig när jag syr, oftast står han bredvid och blir sur för att han inte får komma upp i knät... ibland får han komma och sitta hos mig (om jag ska sy nåt som inte är så precisionskrävande) då sitter han som ett ljus och tittar förnöjsamt =) jag passar givetvis så inga små fingrar kommer på fel ställen! Axel fyllde ett för en vecka sen och kalasen har avlöst varandra sen dess, himla skoj men energikrävande! jag har tom hunnit sy en hel del så inte konstigt att jag är trött nu =)

På bilderna ser ni min maskin, min enda än så länge.... det är en Brother BM-3600 och jag är oerhört nöjd med den! den kostade "bara" 2500 och det var en lagom investering för mig som då inte visste hur mkt jag skulle sy, har många sömmar och syr bra, kan inte komma på nåt jag saknar! dock går den ganska högt och bullrigt, en nackdel... nu när jag syr så mycket som jag gör skulle jag såklart vilja ha en annan och fler symaskiner. Det första jag ska köpa är en overlock, blir när skettepengarna kommer! har dock aldrig sytt på en och har ingen aning om vad man ska ha för nån, är det ngn som har nåt tips? hur funkar maskinerna i prisklassen 3000-5000?
Sen vill jag gärna ha en bättre, vanlig symaskin också men det får bli senare!

Just nu längtar jag mest efter att få flytta in i huset och göra iordning mitt syrum, tänk att jag ska få ett alldeles EGET SYRUM =) är sjukt glad över det! få fixa plats för tyger och tillbehör (för att inse hur lite jag har och hur mkt jag skulle vilja handla =) och slippa plocka ihop efter varje sytillfälle!






7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Jo jag har sett dem blev hur snygga som helst har bara inte fått tummen ur och skicka ska försöka få det gjort nu. säger till så vet du när jag satt in pengarna.

Anonym sa...

Hej
Nu så har jag satt in pengarna.

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Tack för kommentaren klart du får lägga till mig på listan du finns också med på min nu :) Glad påsk

angelmax sa...

Hej hej självklart får du länka till mig jag blev jätte glad för din kommentar you made my day!!!!! Jätte fin blogg du har jätte fina grejer du syr!!!

Madelene sa...

Tack! Inga problem :0) Glad Påsk! :0)

Marie Frost sa...

Hittade just din blogg och har tittat lite på vad du har gjort för någonting. Jättefina saker!
Själv har jag också en ettåring (eller snart, han fyller 21 april)som gärna vill vara med när jag syr!

Heimlaga sa...

Hej! Så kul att hamna på din lista!
Det är jättehärligt med eget syrum-jag förstå att du längtar!