fredag 17 april 2009

nya tyger

Idag fick jag leverans på tyger både från e-slöjd och stoff&stil. En del till beställningar och en del till bara mig =)

trikåer från e-slöjd. Jag fick en beställning för ett par veckor sen också som jag ek bloggat om, i den var det också randigt men även flera enfärgade att matcha till det randiga.

Velour i turkos och brun från stoff&stil, bara mina och blir nog ett par byxor och en hoodie till Axel


Elefanttyg från stoff&stil samt naturvit trikå, också från s&s. Bara till mig =) har tänkt att det ska bli sommarshorts till Axel av elefanterna och av det vita tänkte jag prova att göra nåt tryck och sy mössor, framtidsprojekt!

Muddar från s&s. Bloggade inte om senaste beställningen därifrån som bestod av grå, svart, lila, brun, turkos och marinblå mudd. Vill ha orange men den var restad...
Så himla skoj med nya tyger! jag ska dock inte sätta saxen i så många av dem ännu. Har beställning på fyra mössor och två par muddbyxor och det är det enda som ska sys nu innan flytten! jag VILL sy mer men har inte riktigt tiden tyvärr... det som också ska göras i syväg är att bestämma innehållet i ekobytet vilket känns så himla spännande trots knapp tid =) jag är i princip klar med vad som ska göras och att sy det som ska sys är en fröjd! jag kan inte packa och flytta hela tiden så att sätta mig vid symaskinen blir då ett break och avkoppling och således är det bra med lite beställningar och ett byte!

2 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Härligt med nya tyger! :)

Älskade Hjärtegryn ® sa...

fina tyger :) nej det e inte det lättaste att hitta nåt bra klänningsmönster jag har ritat mina själv utifrån att prova på mina barn har jag fått till storlekarna. Jag kan skicka en storlek till dig om du vill så kanske du kan klura ut storlekarna efter det sen. Jag gjorde så att jag hittade ett bra mönster i storlek 98/104 sen har jag förminskat o förstorat utefter det. Tyvärr var det mönstret bara i den storleken för det var annars bra men vill du kan jag skicka det till dig så kan du kanske klura ut andra storlekar efter det :)