torsdag 16 april 2009

mössor i massor

Idag var jag hemma från jobbet. Andreas är pappaledig och har varit sen i början av november och jag jobbar heltid som sjuksköterska på ett korttidsboende. Andreas har haft ont i örat några dagar och natten till idag var helt outhärdlig... han satt upp och försökte sova men lyckades inte så bra. Därför stannade jag hemma från jobbet idag, så att jag kunde ta hand om Axel och älsklingen fick kurera sig och gå till doktorn. Jag ställde diagnos på han innan han gick och hade rätt =) inflammation i hörselgången! när jag kikade i hans öra såg det ut som om man inte ens kunnat få in en synål, så uppsvällt var det...

Iaf så passade jag på att sy när Axel sov middag, eller jag hann inte klart allt då men mycket, resten gjorde jag färdigt ikväll. Det blev 12 mössor! hade så mkt tygrester från mössor jag sytt tidigare som räckte till att sy barnmössor så jag slog till. (hade inga flyttkartonger kvar att packa så jag hade "nget annat" at göra =)

Mössorna är sydda i mitt vanliga mönster, de är inte i baggymodell men heller inte helt slim, nånstans mittemellan! Tyget är stretchigt och mössorna kan användas under en lång tid storleksmässigt. De randiga tygerna är från e-slöjd och är lite tjockare än det rosa med hundar på som kommer från stoff och stil. De är vändsydda, alltså dubbelt tyglager utan skavande sömmar.
Jag gjorde två storlekar, strl 1 som mäter ca 40 cm i omkrets, osträckt läge. Kan användas från ca 6 mån (eller från när barnet har ca 40cm i huvudomfång) och fram tills ungefär 2 år. Strl 2 mäter ca 44 i omkrets och passar från ca 2-5 år, allt såklart beroende på hur stort huvud ditt barn har! Min son är ett år och har använt strl 1 sen han var ca 6 mån och den funkar toppen nu med!

Alla mössor är till salu för 100 kr eller 120 kr inklusive frakt.
Lämna en kommentar om du är intresserad av någon! eller maila mig på scapula@live.se


Strl 1, lila och mörklila randig

Rosa och mörkrosa ränder, finns i både strl 1 och 2


Multirosa ränder, strl 1


Grön och ljusgröna ränder, strl 1


Gul och oreange randig, strl 1


Grön randig, strl 1


Mörk rosa med hundar, finns 2st i strl 1 och 1 st i strl 2


Brun med rosa ränder, strl 2



4 kommentarer:

Madelene sa...

Driftig du :0) Jätte fina allihop! :0)

Madelene sa...

Jo då! :0) När jag känner för det så :0)

♥Ida♥ sa...

va härliga mössor.. massor med fint och inspirerande i din blogg.. lägger till dig med. =)

Retro Elephant sa...

Härliga mössor!