torsdag 8 oktober 2009

blandad kompott

Fick en beställning av tre tjejer som var här på besök för ett tag sen.
Allt är sytt i trikå från e-slöjd samt mudd från s&s.

Först två mössr, mitt egna mönster.

Mössa och vantar till en bebis, jag hade aldrig sytt vantar förut så jag vet inte om storleken blir bra. Annars syr jag nya =) de är fodrade med fleece.

Byxor i strl 86/92 samt 98. Mitt egna mönster.

Lila byxa i strl 98 samt grön/svart i strl 68.




Alla fyra byxorna, härlig färgklick =)






9 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad fina höstfärger.

Anonym sa...

Dom gröna byxorna gillar jag skarpt.

Strumpetossa sa...

Snyggt!!

Cecilia & Busiga ungar sa...

Jättesnyggt...Jag gillar verkligen E-slöjds tyger...

Aleisa Ribalta sa...

Så underbara och mujka plagg, gillar dina mössor, fin passform på byxorna, glad att hitta hit, ska titta på hela bloggen nu, ha en fint helg.

Aleisa Ribalta sa...

ja, kantbanda är svårt, jag håller på att lära mig, dinina ut, har du några tips, ?, din body är jättettefint! tack för besök hos mig, jag ska ofta hit.

Aleisa Ribalta sa...

hej och tusan tack för att dela med dig dina tips, jag förstodde allt, och tycker ska prova, känns otroligt enkel och ser fint ut, hoppas jag kan vara duktig som du, ha en fin söndag

NiCAS DESiGN sa...

Hej!
Vad tar du för de svartrandiga byxorna i stl 74/80? Och gör du långkalsonger/tights?
Kram Veronica

NiCAS DESiGN sa...

Du får gärna maila ditt svar till mig istället =) strand.v@hotmail.com