torsdag 8 oktober 2009

bebiskit

En av mina bästa vänner väntar smått i dagarna. Har sytt detta kit i ca strl 62. Påbörjades för länge sedan men avslutades häromdagen.
Mönstret till bodyn är mitt egna i fuskomlott modell, denna gång gjorde jag dock annorlunda när jag satte tryckknapparna, har tidigare satt dem en bit in och inte på själva kantbandet på den undre delen. Dernna gången gjorde jag det och jag insåg att då behövs många fler tryckknappar så det inte blir som på vissa pyjamaser, dvs glipor. Men det gjorde väl inget med fler knappar, dock kommer jag inte göra så nästa gång....
Det randiga tyget är från e-slöjd och mudd från s&s.

Tess blev iaf jätteglad och tyckte det var fint!

Bilden gör att bodyn sewr lite sned och konstig ut, vet ej varför men det är den inte iaf =)


2 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

så fint, bodysarna är inte så lätt att göra, eller hur? har sett flera som är inte så lyckat, men din är det. jag själv vågar inte alls.

Anonym sa...

Jättefint! Tack så mycket :)
/Tess