måndag 9 mars 2009

tröja till axel

  • Mönster: mitt egna
  • Tyg: Randigt från E-slöjd, röd mudd köpt på tradera
  • Gjorde tröjan extra vid för att den ska passa mi lilla tjockis =) funderade på om jag skulle ta mudd i midjan men det blev inte så. får se om jag ändrar mig eller inte. har sytt ner sömmarna runt halsen och vid ärmarna, har aldrig gjort det förut men det blev ok.
  • Det randiga tyget räckte inte till hela ärmarna så därför blev det extra långa muddar istället, funkar det också!


3 kommentarer:

Matilda sa...

Hej igen =)
Nu har jag och patrik suttit och kollat igenom lite här, båda är lika imponerad ! Du är så duktig.

Jag är lite sugen på ett par velour byxor till båda grabbarna, har du sånt tyg/vilka färger finns det ?!

Och så blev jag kär i mössa, den är brun&svart randig, så där så det blir lite "häng" haha förstår du vilken ja menar ?!

Hur mycket tar du för en sån?! Eliaz är i behov av en ny mössa ;)


Kram

Anna H sa...

Hejsan!
Mössan tar jag 100 kronor för. Jag har precis beställt mösstyger men tyvärr inte av det tyget men jag kan beställa igen =)

Jag har inte så mkt velour hemma nu men brukar beställa från stoffochstil.se, gå in där och under mode sen på velour så ser du vilka färger som finns! vill ni ha med mudd i midja och benslut eller med resår? ska mudden matcha i färgen isåfall? vilka storlekar ska byxorna vara i? jag måste nog snickra ihop ett mönster till din stora kille, har aldrig sytt så stora byxor förut =)

Min email är scapula@live.se

kram!

Matilda sa...

Kanonbra! Va gulligt av dig =) Är det dom färger du lagt ut tidigare som går att beställa till mössan, eller vilka färger finns till de?

ska genast gå in och kolla på velouren, ja vi vill ha med mudd i midja ocb benslut(helst ganska breda muddar så det går att vika!), näe jag tror nog vi vill ha olika färg på muddarna & byxan, men ja ska gå in o kolla färgerna nu =) Byxorna till Eliaz ska va i strlk 110, han e stoor haha ! Till alvin i 86 =)