söndag 22 mars 2009

Byxor i manchester + omlottis i velour

Denna omlottis sydde jag för mååånga månader sen. Den har sen dess legat och väntat på tryckknappar =)

  • Tyg: både randig velour och mudd från tradera
  • Mönster: Ottobre (kommer ej ihåg vilket nr)
  • Kantbandningen är inte så vacker men jag är nöjd med tanke på hur nybörjare jag var då (och fortfarande är för den delen)
  • När jag satt i tryckknapparna och provade den på Axel märkte jag att den var lite tajt i midjan, fick då sätta i en till knapp, jag har inte tagit bort den gamla och vet ej om jag ska göra det eller inte. Axel är ju ganska rund och nästa barn (om det blir nåt) som ska använda tröjan kanske är smalare och då är det bra att det går att välja!


  • Tyg: Gamla manchester jeans som Axels pappa haft. Mudd från stoff och stil
  • Mönster: Mitt egna
  • Återvinning är bra!
  • Jag sydde fast öppningen på bakfickorna, de stog ut så mycket och jag tänkte att de ändå inte ska "användas"
  • Vet inte vart jag ska sätta fast namnbandet. På de förra jeansen satte jag i mudden och tidigare har jag satt mitt bak nedanför mudden eller fram på sidan nedanför mudden. Funderar på att sätta på bakfickan, vad tycker du?




3 kommentarer:

Mamma till Melvin & Madicken sa...

Jätte fint!! Hur mycket tar du för ett par jeans och byxor? Du är riktigt duktig och sy och påhittig!

Anna H sa...

Desirée:
Tack!
Jag tar ca 150-200 för byxor beroende på vad det är för tyg. Jeansen jag sytrt till Axel är ju gamla avlagda från mig och nu har jag inte så många kvar, går ju förstås att leta på loppis etc så går det ju sy såna med på beställning!
Hoppas allt är bra med dig och magen =)

Mamma till Melvin & Madicken sa...

okey.. De är ju kanon att kunna andvända gamla jeans som man kanske igentligen skulle ha slängt! På loppis kan man ju hitta många jeans och billigt!
Jo de är bra med oss mår lite bättre nu iallafall ;) Hur är det med er? Han blir väl stora killen snart va? =)