onsdag 11 februari 2009

Byxor till Axel

Mönster: Mitt egna
Tyg: Randig trikå i brunt och turkos från E-slöjd, brun mudd från stoff och stil.
Upp: Är supernöjd med byxorna! satt så himla fint på! kommer att kunna användas länge då de är långa och har mudd. ska definitivt sy fler av dessa i tyg från e-slöjd!
Ner: Ändrade lite på mönstret och gjorde de lite vidare, det var tajt att sy på muddarna =) sträckte som bara den! sen lär jag mig tydligen aldrig att mönstret är lite för brett upptill så varje gång efter jag börjat sy kommer jag på det och måste minska måttet i midjan. inte heller denna gång kom jag ihåg att rita om mönstret på en gång så det inte upprepas... haha! ner även för att det inte blev så snygga stygn när jag sydde fast namnbandet. har aldrig sytt fast det så tidigare och det var ju svårt, blev lite snett =) men övning ger färdighet!







1 kommentar:

Zanna sa...

Dom ser jätte fina ut!! Du är så duktig!!