söndag 26 oktober 2008

Provsydda mössor

Har tänkt att sy upp några mössor för det är flera som frågat efter dem. Har ju ritat ett mönster men är inte helt nöjd. Sydde dessa två till mig och Axel. Kände att jag ville prova hur e-slöjds trikå är också samt prova modellen så nu är vi likisar =) nu vet jag hur jag ska ändra mönstret samt att jag kommer få utvärdera tyget i mössan.

  • Egna vändsydda mönstret, vuxenmössan med bara lite pös och barnmössan i mkt pös så den kan vika upp och växas i.
  • Trikå i ljuvlig kvalitet från e-slöjd
  • Jag tycker mössorna är jättefina på. Dock kommer nog modellen bli bättre med lite ändringar. Det var lite svårt att sy i trikåen tycker jag, känns som om det blev vobbligt trots att jag provade olika trådspänningar etc. nån som känner igen sig?











Inga kommentarer: