lördag 25 oktober 2008

Första bodyn med tillhörande byxa

Jag hade länge velat sy en body men gruvat mig för kantbanden eller vad heter det? men så köpte jag ett nummer av ottobre och bestämde mig för att slå till. det fick bära eller brista.


  • Mönster från Ottobre nr 5, 2006. både bodyn och byxan.
  • Tyget är från ett par nya reklam t-shirtar som låg och skräpade hos syster. det svarta från en annan gammal tröja.
  • Hade innan läst och hört av många att ottobres mönster är så breda, stämmer inte alls på dessa tycker jag! visserligen så är min grabb en liten tjockis och tyget inte så stretchigt men men... bodyn blev bra ändå men kommer inte att kunna användas så länge. Byxorna är låååånga och ändå gjorde jag dem kortare med tanke på att de i mönstret bara skulle fållas upp. till midjan i byxorna återanvände en gammal mudd från ett par jeans jag sytt som ej blev så bra. jag passade in sömmen på mudden med sömmen bak på byxan och upptäckte inte att det av nån konstig anledning var en söm mitt fram på mudden också... inte så snyggt men det får duga. Gick ganska bra att sy på kantbanden, över förväntan. sydde med en elastisk dekorsöm tror jag. Lite pyjamas varning över plaggen om de används ihop =) Är i det stora hela nöjd iaf med bodyn! kommer definitivt att göra om det men då bredda på mönstret lite tror jag, även på byxorna och så göra dem ännu kortare. Jag valde att sy med en blå tråd på det svarta, blev rätt snyggt! Observera att knappar saknas i grenen på bodyn, har ej hunnit köpa några. Bävar mig lite för det också, har aldrig satt i tryckknappar och vet inte ens hur man gör eller vartifrån jag ska köpa... nån som har nåt tips? funkar stoff och stils?






Inga kommentarer: