lördag 25 oktober 2008

Ofärdig tröja med anorakhuva

Denna tröja ska ha en mudd runt huvan. Så blev det inte av diverse anledningar... på bilderna nedan provades tröjan och kräktes ner, därav fläckarna =) den har nu fått ett lite bredare kantband runt huvan istället för mudd. På bilderna här har den bara en provisorisk söm.

  • Mönster ursprungligen från Susanne Wehlitz dock skarpt omarbetat. Bla mudden i huvan och gjort den smalare och längre.
  • Tyg och mudd från stoff och stil
  • Var rätt enkel att sy, nybörjare som jag är så trodde jag att det skulle vara svårt. Är inte helt nöjd. jag slarvade när jag insåg att jag var tvungen att göra den smalare i muddarna. sydde bara in dem med tanken att de ska ju ändå inte vikas upp så då gör det inget att sömmen syns på insidan. Kanske även skulle ha passat in mönstret på tyget mellan ärmar och "kropp" nu är ju tyget lagt åt andra hållet i ärmarna, hade nog varit snyggare att ha dem åt samma håll samt passat in ränderna... Annars så är jag nöjd och han är så himla fin i den!





Inga kommentarer: