söndag 19 juli 2009

Tröjor med raglanärm

Nu var det över en månad sen jag skrev sist! otroligt vad tiden går fort!
Jag har iofs inte sytt så otroligt mycket under denna tid, är dock blogglusten spm varit lite dålig tyvärr...

Har sytt dessa två tröjor till sonen, strl 92 i omarbetat mönster med okänt ursprung. Tyger från stoff och stil. De är jättefina på men jag måste säga att jag är besviken på kvaliteten på det blåa elefanttyget. Tröjorna är tvättade ca 3 ggr (även när bilderna togs) och färgen har bleknat jättemycket, ser sådär dassig ut! nån annan som håller med eller gör jag nåt fel när jag tvättar tro? tvättar med kulörtvättmedel i 40 grader, ingen torktumling eller torkskåp.




1 kommentar:

Strömming sa...

Fina tröjor men även jag är besviken på kvaliteten på elefantttyget, jag fick en body av min syster till min dotter i det tyget och den blev jätteful efter några tvättar. SÅ du gör nog inte något fel, detär bara dåligt!