söndag 19 juli 2009

klänningar

Har sytt några klänningar, riktigt skoj! blir ju mest killkläder annars, såklart eftersom jag har en son =)

Först ut en klänning i omlottmodell, tyg från JNY design, kantband från stoff och stil. Mönstret är ett omarbetat som jag fick i en syswap. Den är sydd i strl 2 år och var en present till min systers yngsta tjej, satt jättefint på.

Storasyster fick också en molnklänning fast i brunt med gröna kantband. Här gjorde jag knytband istället för tryckknappar. Sydd i strl 3 år.




Samma mönster som ovan fast med lång ärm. Till samma tjej som fick den bruna molnklänningen (det var födelsedagspresenter och såklart fick inte lillasyster vara utan =)
Det underbara tyget fick jag i sommarsol swapen från GODING, kantat med band från stoff och stil och turkosa muddar från samma ställe.










3 kommentarer:

Madelene sa...

De där va också jättefina! :0) Tack själv! :0)

Lallis/Helene sa...

Jättefina klänningar!

Helena sa...

Jättefina omlottklänningar!