tisdag 16 juni 2009

påfyllning till sonens garderob

Det var ett tag sen jag sydde nåt till Axel. Vi har ju nyss flyttat till huset och har fullt upp med renovering och annat. Men att sy är min avslappning, min egentid så sytt har jag gjort ändå om än i mindre utsräckning =) har sytt två sybytes paket, ett som jag glömde ta kort på och ett som skickades idag så det bloggar jag om senare!
Iaf så var det dags för lite påfyllning i Axels garderob, han börjar dagis på måndag och då behövs det mkt kläder tror jag =)
Jag har utklippt 5 par byxor och 4 tröjor, har dock inte sytt ihop alla än men är på god väg!

På bilderna nedan syns två par byxor sydda i velour från stoff och stil, eget mönster. Hade aldrig sytt med resår i midjan förut så det var en ny upplevelse! är väldigt nöjd med resår istället för mudd så det blir nog mer såna i fortsättningen!

Den bruna byxan har en söm mitt i resåren för att den ska hållas på plats, på den gula byxan sitter den sömmen närmare den "andra" sömmen så den inte syns, tror det blev bättre.








3 kommentarer:

Zanna sa...

Vilka fina kläder du sytt! Beställningen va jätte fin. Längtar till nästa helg nu!!! Kram

Jessica sa...

Hej Anna!De här byxorna var jättefina! Eller ja, inte bara de här, du är jätteduktig på att sy, ser jag... :-)
Ses på jobbet!

Jessica sa...

Hej Anna!
De här byxorna var jättefina! Eller, inte bara dessa, du är jätteduktig på att sy ser jag! Ses på jobbet!