tisdag 16 december 2008

? till Ida

Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla detta... =) hängselbyxor kanske? De är iaf till Ida, syrrans nyblivna etttåring. De är inte färdigsydda ännu, kanterna ska snyggas till och "hängslena" ska sys och sen sys fast, nu är de bara nålade.

  • Mönster: helt egenritat, jag tog en vild chansning och det blev hyfsat. Planen var att de skulle smita åt lite över rumpa och överkropp och de gör de nog (iaf på Axel som är liiite större än Ida). Nästa gång jag gör dem kommer jag göra benen lite vidare och eventuellt göra nån annan lösning på "hängslen".
  • Tyg: lila stretch velour från stoff och stil. Den ljuvliga mudden är ett traderafynd, tyvärr räckte den bara till detta plagg och hade jag haft mer hade överdelen kantats i det också men det räckte inte...

Inga kommentarer: