söndag 14 december 2008

En del av syingen sen sist!

Sen sist har jag sytt en massa. Många mössor har det blivit i olika färger och storlekar, skoj att de uppskattas! har fått till mitt mönster bra nu så det går smidigt att sy. ordar inbte så mkt mer om det och visar en bild på några av mössorna nedan. Det är iaf himla skoj med mössor tycker jag, skulle nog kunna ha en i varje färg till mig själv men har nöjt mig med två. Axel däremot har mååånga fler =) haha!

NEDAN:
  • Body och byxa till bebis strl 62/68. Ett kit till en tjej jag känner som fick barn för några dagar sedan.
  • Mönstret til bodyn har jag ritat själv, hittade inget omlottmönster så jag fick knåpa ett eget. blev bra tillslut tror jag! vill helst ha med raglanärm men det får bli till nästa! mönster till byxan är ett ottobre mönster som jag arbetat om en del.
  • Tyget till bodyn är från e-slöjd och byxornas tyg från stoff och stil, likaså tryckknapparna.
  • jag är ingen fena ännu på att sy kantbanden, har inte hittat det bästa sättet ännu tror jag. måste prova sy med tvillingnål nästa gång.
  • jag är definitivt ingen fena på tryckknappar =) Andreas fick hjälpa mig och vi svor en del innan det blev klart =)
  • i det stora hela är jag nöjd trots en del skavanker!




NEDAN:
  • Huvtröja, muddbyxor och matchande mössa. doppresent till en kär väns son som döptes i november.
  • Tyg från stoff och stil
  • Mönster till huvtröjan mitt egna helt omarbetade, byxans mönster likaså, mössans mitt egna.
  • Det var väldigt svårt att sy med just denna tygkombination när jag kom till muddarna och kantbanden... men det gick till slut!
  • jag är nöjd med kitet och Alfred var superfin i kläderna sa hans mamma =)





En del av alla mössor jag sytt.


Axel i tandmössa som matchar de nästan för små tandbyxorna jag sydde för några månader sen.




Jag har sytt en hel del annat sen sist också. Har dock inte knäppt kort på allt ännu. Det får bli en annan gång!

3 kommentarer:

Zanna sa...

Vilka fina bodys du syr, jag är riktigt imponerad :) Du kanske ska få lära mig!!

Zanna sa...

Vilka fina bodys du syr, jag är riktigt imponerad :) Du kanske ska få lära mig!!

Sandra Sj sa...

Hej!
Jag är KÄR i den gula dressen med regnbågsfärger som du har gjort!!!

Skulle jag kunna få beställa en sån till Stlk 56, med byxa, huvtröja och mössa.

Sen byxa och mössa till Stlk 92?

Ska matcha dom små i sommar tänkte jag :)

Vad skulle det kosta?

Du kan maila mig svar om du vill

sandrasjunnesson@hotmail.com