fredag 18 september 2009

stjärnan saknar en del av sin arm

I april nästa år skulle det födas två kusiner, nu blir det bara en. Vi har tyvärr fått missfall konstaterat igår, pyrets hjärta hade slutat slå för ca 5 veckor sedan utan att min kropp märkt av det... på måndag i grav vecka 12 ska vi in på sjukhuset för en skrapning. Känns väldigt tugnt och jobbigt.... men vi måste glädjas åt min brors tredje barn som ska födas (och som förhoppningsvis får en kusin ganska snart ändå)

Som ett minne av vårat pyre sydde jag denna filt som en gåva till min brors kommande, som ni ser saknar stjärnan en del av en arm och det symbliserar vårat pyre som fick bli till en ny stjärna på himlen.

R.I.P älskade vän och all lycka till bror med familj, vi älskar er!




Filten är sydd av småbitar som blivit över från all möss sömnad, trikå från e-slöjd. På andra sidan grön härlig fleece, filten är vändsydd och ca 55x75 cm str, lagom till vagn/vagga.
Det var min första filt och första gången jag använt mig av lappteknik, kan säga att det inte är sista gången =)
Jag har en känsla av att jag kommer bota min sorg med att sy, det onda för alltid något gott med sig!

6 kommentarer:

Johannah sa...

Det gör mig ledsen att höra om pyret som nu flyttat till himmelen. Din filt och stjärnan utan arm gör mig varm inombords. Vilken underbar idé! Kram!

Madelene sa...

Va med om samma sak i somras. I samma veckor ungefär. Man har vant sig vid den nya rollen i dessa veckor! Det blir ett tomrum, men man vet innerst inne att det kanske va det bästa som kunde ske. Man ska vara glad att kroppen sköter om fel själv egenligen, hur jobbigt det än känns för tillfället. Tänker på er och filten kommer att bli väldigt omtyckt där den hamnar.

Madelene sa...

Ja, jag kände att jag verkligen hade tagit in att vi skulle ha en bebis till. Men jag glömde fort, och är som sagt tacksam för att kroppen lyssnade på att något va fel. Gud bevare om kroppen inte hade reagerat. Tror nog att de känslorna hade varit mycket svårare att handskas med. Mitt missfall då är som bortblåst nu...visst tänker man på det. Men man vet att det kommer fler chanser...det har det gjort för oss, och det tror jag att det kommer att göra för er med. :0)

Strömming sa...

En fin gåva till lilla kusin som kommer. Tänker på er och hoppas att det kommer både syskon och kusin snart igen. Kram

Jessica sa...

Vilken fin tanke med filten, Anna!
Ses snart!

Anna-Snoddas sa...

Så tråkigt att höra! Underbar filt!